Strefa Ułatwionego Dostępu, czyli finał #NiskaPaczka
W 2018 roku na fanpage Pani Miniaturowa wyznałam, że z firmą Inpost łączy mnie relacja love-hate. Napomknęłam też, że fajna byłaby opcja skrytek dla osób niskich lub poruszających się na wózkach, a ludzie zgodnie przytaknęli, no, że fajna, bo oni też nie sięgają, ale generalnie to jestem niska i taki już mój beznadziejny los i trzeba się z tym pogodzić i nie marudzić. No ale helloł…ja i nie marudzić? Wolne żarty. Mam doktorat z marudzenia, on nie może się zmarnować! Czy przypuszczałam wtedy, że za 2 lata ruszy akcja #NiskaPaczka, która przerodzi się (po 1,5 roku!) w realne działanie i powstanie Strefa Ułatwionego Dostępu?
W 2018 roku nie wierzyłam, że mój głos dotrze dalej. Gdy w 2020 roku zawołałyśmy z Agnieszką z bloga bezbarierowi.pl w duecie, świat zaczął nas słyszeć. Więcej o naszych działaniach przeczytacie w linku pod spodem. Ba, zostałyśmy wtedy postaciami komiksu Melon! Wciąż rozmyślam, jak zawrzeć to info w moim CV!
Niska Paczka Gate – Bezbarierowi i Miniaturowa (Aktualizacja 13.02.)
Strefa Ułatwionego Dostępu
Wtem! Nagle! Gdyż albowiem azaliż! * LE WILD STREFA UŁATWIONEGO DOSTĘPU APPEARS! * Chmury nad naszymi miniaturowymi głowami rozpostarły się, a z nieba sfrunęły aniołki i przekazały nam lśniącą wiadomość, że oto jest! Inpost zareagował na 500 tysięczny komentarz na temat #NiskaPaczka i wprowadził opcję w życie. Nie wiem kto był bardziej zszokowany, ja, moi czytelnicy, czy sam Inpost, ale wreszcie jest 🙂
Opcja działa w aplikacji i trzeba być czujnym jak ważka, jak Tomy Lee Jones w Ściganym. Trzeba tylko „klyknąć” w odpowiednim momencie, bo inaczej czeka Was drabina. Poniżej króciutka instrukcja ze strony Inposta.
Widzicie, paczkomaty przecież są dla wszystkich 😉 No kto by pomyślał. Brawo Inpost!
Na sam koniec mam dla Was ważne przesłanie: zawsze walczcie o swoje, bądźcie bohaterami nie tylko dla samych siebie, ale i dla osób, które Was otaczają. Dla osób z niepełnosprawnościami, dla osób sprawnych, dla młodych, starszych, wysokich, niskich itp. Warto zebrać się na odwagę, by mówić o swoich problemach. Głośno i wyraźnie! Tak, aby firmy i instytucje nas usłyszały. By nasze działania i presja opinii publicznej pomogła im szybciej podejmować decyzję o zwiększaniu dostępności swoich produktów i usług dla większego grona odbiorców.
Do dzieła!